وبلاگ

درمان جوش و آکنه صورت با یخ خشک

درمان جوش صورت با یخ خشک

وقتی که که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید، وجود جوش بر روی صورت برای شما آزاردهنده خواهد بود و به دنبال آن کاهش اعتماد به نفس شما را نیز در پی خواهد داشت. اگر می خواهید با کاربرد یخ خشک در درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از مخرب ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ ها را فعلا به تعویق بیندازید و به جای آن از روش های موثر درمان جوش صورت استفاده نمایید.

سرد درمانی با یخ خشک

امروزه درمان جوش صورت با یخ خشک که با عناوینی مثل سرد درمانی و سرد جراحی نیز شناخته می شود، در مطب های پزشکی برای انواع پوست ها ارائه می شود. در این روش پزشکان از یخ خشک برای از بین بردن انواع خال ها، لکه های پوستی، زگیل ها، جای زخم ها و … استفاده می کنند. همچنین یخ خشک در برطرف کردن آکنه و جای جوش بسیار موثر است.

درمان آکنه با یخ خشک

روش های سرد درمانی

در روش سرد درمانی که جز روش های سالم رفع جوش و آکنه محسوب می شود، دو نوع درمان برای آن وجود دارد. در روش اول از نیتروژن مایع استفاده می شود که دمای آن 196- درجه سانتیگراد می باشد . در روش دوم از یخ خشک استفاده می شود که دمای آن 78- درجه سانتیگراد است.

نحوه  استفاده از یخ خشک در سرد رمانی

در روش سرد درمانی با استفاده از یخ خشک، کریستال های یخ خشک توسط پزشک وارد سلول های پوستی شده و قسمت های مورد نظر را تخریب می کند . یکی از دلایل ایجاد جوش صورت و آکنه ، آسیب به پوست در اثر عدم خون رسانی کافی به بافت های پوستی است. در این روش، لایه ی خارجی پوست، پوسته پوسته می شود و جوش های سر سیاه و همچنین جوش های سر سفید ریز از بین می روند . یخ خشک همچنین باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و این موضوع در پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه بسیار مهم است.

هشدار

به هیچ عنوان خودتان از یخ خشک برای درمان جوش صورت استفاده نکنید چون سبب می شود آسیب های جبران ناپذیری به پوست شما وارد شود. جهت از بین بردن جوش صورت با استفاده از یخ خشک، حتما به یک پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

 

جهت خرید یخ خشک از فروشگاه آنلاین ایران یخ خشک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *