وبلاگ

کاهش آلایندگی با یخ خشک

کارخانه یخ خشک

با استفاده از دی‌اکسیدکربن و ایجاد کارخانه های تولید یخ خشک نه تنها به اقتصاد کشور کمک می‌شود، بلکه حجم آلایندگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

کاربردهای یخ خشک

یخ خشک یا دی‌اکسیدکربن جامد، بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد. این ماده به صورت اتفاقی توسط دانشمندان آمریکایی و ژاپنی کشف شد و آن‌ها متوجه شدند که می‌توان به وسیله سرما، دی‌اکسیدکربن جامد (یخ خشک) تولید و از آن استفاده کرد؛ البته در آن زمان این ماده مورد استفاده زیادی قرار نمی‌گرفت. امروزه یخ خشک در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود که یکی از کاربردهای مهم آن در انتقال دارو و موادی است که نگهداری آن‌ها مشکل است، درحالی که با استفاده از یخ خشک می‌توان دارو را به راحتی حمل کرد. از کاربردهای دیگر یخ خشک می‌توان به استفاده در کافه‌ها، تزئینات، فعالیت‌های سرگرم کننده و استفاده در مراکز علمی و آموزشی و حتی انتقال واکسن اشاره کرد. یخ خشک در صنعت نیز کاربردهایی دارد که یکی از این کاربردها استفاده به عنوان سرد کننده است، تصور کنید اگر دی‌اکسیدکربن کارخانه‌ها را به یخ خشک تبدیل کنیم، می‌توانیم از آن در خود کارخانه به عنوان یک سیستم خنک کاری مطلوب استفاده کنیم!

تولید یخ خشک

تولید یخ خشک

تولید یخ خشک حتی می تواند یک ایده استارتاپی مطلوب باشد، ولی متأسفانه مهمترین مشکل در این مسیر کم بودن طول عمر دی‌اکسیدکربن جامد است به شکلی که اگر این ماده را از تهران سفارش دهیم تا هنگامی که به اصفهان برسد بخش زیادی از آن تصعید شده و از بین می رود. البته می توان برای شروع فعالیت استارتاپی از دی‌اکسیدکربنی که توسط کارخانه‌ها تولید می‌شود استفاده کرد و به این ترتیب ماده اولیه تولید یخ خشک را تهیه کرد. البته مشکل دیگری که در این راه وجود دارد آلوده بودن دی‌اکسیدکربن کارخانه‌ها است، اما برای این مشکل نیز می‌توان با استفاده از فیلترهای مخصوص آلایندگی دی‌اکسیدکربن را کاهش داد و ماده‌ای عاری از آلودگی در تولید یخ خشک استفاده کرد.

با استفاده از دی‌اکسیدکربن و ایجاد کارخانه های تولید یخ خشک و محصولاتی کاربردی آن‌ها، نه تنها به اقتصاد کشور کمک می‌شود، بلکه با این کار حجم آلایندگی هوا نیز کاهش می‌یابد؛ درواقع ما می‌توانیم دی اکسیدکربن را به عنوان یک ماده بسیار کاربردی در نظر بگیریم و در تولید محصولات بهینه از آن استفاده کنیم.

جهت خرید یخ خشک از فروشگاه آنلاین ایران یخ خشک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *