وبلاگ

نحوه تولید مه به کمک یخ خشک

تولید مه با یخ خشک

اگر 2 تا 4 کیلوگرم یخ خشک را داخل 15 تا 30 لیتر آب داغ بریزید، برای حدود 15 دقیقه مه تولید خواهد شد. مدت زمان دقیق و حجم مه ایجاد شده به دمای آب و تکه های یخ خشک بستگی دارد به عبارت دیگر هرچه دمای آب بیشتر باشد و قطعات یخ خشک کوچکتر باشند (یخ خشک گرانولی) حجم مه ایجاد شده نیز بیشتر خواهد شد و در مقابل مدت زمانی که مه وجود خواهد داشت کاهش می یابد.

تولید مه با یخ خشک

 

بخار آب جوش باعث می شود که یخ خشک تصعید شده به همراه بخار آب ابتدا به سمت بالا صعود کند و سپس به سمت پایین بیاید (چون گاز دی اکسید کربن از هوا سنگین تر است). در صورتی که بخار آب وجود نداشته باشد مه تولید شده در جهت حرکت هوا منتشر می شود. با توجه به این موضوع می توان به کمک یک فن کوچک جهت انتشار مه را کنترل کرد. همچنین در طی فرآیند تصعید یخ خشک و تولید مه، آب موجود در ظرف سرد می شود که این امر به مرور موجب کاهش حجم مه تولید شده می شود. به همین دلیل برای گرم نگه داشتن آب، توصیه می شود از یک منبع گرمایی در طی فرآیند تولید مه استفاده نمایید. اگر به منبع گرمایی دسترسی ندارید می توانید با جایگزین کردن آب سرد با آب داغ به ادامه دار شدن فرآیند تولید مه کمک کنید.

تولید مه با یخ خشک

 

اگر ظرف با آب پر شود مه تولید شده به بهترین شکل ممکن از کناره های ظرف جاری خواهد شد. تصعید یخ خشک باعث می شود حباب زیادی در آب تولید شود و آب موجود در ظرف به بیرون پاشیده شود. بنابراین ظرف را در جایی قرار دهید که آب بیرون ریخته شده چیزی را خراب نکند. هرچند یخ خشک تصعید شده به خودی خود رطوبتی ندارد ولی وقتی همراه بخار آب جریان پیدا می کند باعث مرطوب شدن منطقه ای که در آن جریان دارد می شود. به همین دلیل مراقب لغزنده شدن کف زمین باشید.

 

جهت خرید یخ خشک از فروشگاه آنلاین ایران یخ خشک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *