وبلاگ

کاربردهای صنعتی یخ خشک

کاربرد صنعتی یخ خشک

در هر کارخانه یا کارگاه صنعتی، شستشوی و تمیزکاری قطعات، تولیدات و دستگاه‌ها یک نیاز غیرقابل انکار و ضروری می باشد. هر یک از قطعات برای عملکرد صحیح باید از آلودگی های مختللف پاک شوند و هر یک از محصولات در انتهای فرآیند تولید باید از آلودگی‌های احتمالی پاکسازی شوند. در این مقاله با فرآیند تمیزکاری صنعتی با استفاده از یخ خشک آشنا خواهیم شد.

از انفجار یخ خشک که از آن با عنوان Dry ice blasting نام برده می شود برای تمیز کردن قالب های پلاستیکی و ماشین آلات صنعتی و سطوح آلوده استفاده می شود. همچنین در مواردی از یخ خشک می توان برای شل کردن کفپوش های خیابان یا مواد خفه کننده صدای ماشین استفاده کرد.

 

انفجار یخ خشک

 

در فرآیند انفجار یخ خشک، گلوله های ریز یخ خشک از طریق نازل متصل به دستگاه و به کمک هوای فشرده به سمت ناحیه مورد نظر شلیک می شوند. در این فرآیند قدرت و سرعت گلوله های سرد یخ خشک را با عمل تصعید آنها ترکیب می کنند. این کار باعث می شود آلودگی های موجود در سطح تجهیزات صنعتی از بین بروند.

 

دستگاه یخ خشک

 

از دیگر کاربردهای صنعتی یخ خشک می توان به پاک کردن جوهر، چسب، روغن و رنگ از سطوح مختلف اشاره کرد. انفجار یخ خشک می تواند جایگزین فرآیندهایی نظیر سندبلاست، انفجار بخار آب، انفجار آب یا انفجار حلال شود. از یخ خشک همچنین برای گاززدایی بخارهای قابل اشتعال موجود در مخازن ذخیره سازی استفاده می شود. در این کاربرد، تصعید گلوله های یخ خشک موجود در داخل مخزن، بخارات قابل اشتعال به بیرون رانده می شوند.

 

جهت خرید یخ خشک از فروشگاه آنلاین ایران یخ خشک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *